kialakításakor a tervezőket a biztonság, tartósság és az alacsony karbantartási idő vezette. A korai négyesek kétféle, kétkörös sima és szervós fékrendszerrel is készültek. A phase II-esek már blokkolásgátlóval (ABS) szereltek (11), a TRACS extraként rendelhető volt. A blokkolásgátlóval szerelt főfékhenger (2) vezérli a négy keréknél a tárcsafékekkel szerelt, sima és/vagy hűtött tárcsás fékeket (5-8). A hátsó futóművet az alapfelszereltségű modelleknél dobfékkel szerelték. A hátsó féknyeregbe épített kézifék érzékeny technika, odafigyelést igényel. Beszállító volt a Lucas, a Girling, a Bosch, az ATE. Az első fékek úszónyergesek, karbantartásigényük minimális.


A képen látható MARK IV-es ABS az előd vákumtartályos változatához képest megbízhatóbban működik. Hibalehetőség az ABS szenzorok kábelének szakadása, vagy az ABS gyűrű fogtörése, elszennyeződése a kerékagyaknál. Induláskor lefut a blokkolásgátló öntesztje, ha hibát talál a rendszer, a műszerfali ABS visszajelző (12) 30 km/h sebesség felett is világít, jelezve a hibát. A fékbetétek és a tárcsák cseréjét egyszerre érdemes végezni, egy alkalommal a tárcsa leszabályozható, ha megvan az előírt min. vastagsága (a fékrendszert csak szakember szerelheti!). A fékcsövek állapotát a hátsóhíd környékén rendszeresen ellenőrizni kell és felületi rozsda megjelenésekor kezelni, festeni kell ezeket.

A hátsó féknyergek kézifékmechanikája karbantartásigényes, a biztonságos működéshez rendszeres kenést és utánállítást igényel. Ez az utánállítás a féknyergek közepén található – imbuszkulccsal nyitható – fémkupak (6) lecsavarásával végezhető el (5). Ezzel a csavarral közelíthető a fékbetét a féktárcsához, a jó működéshez addig közelítsük a betéteket, ameddig azok már majdnem fogják a tárcsát.




A honlapon szereplő anyagok, képek a “Volvo Car Corporation” és a magyarországi Volvo tulajdonosok szellemi tulajdonát képezik!