már nem egy új típuscsalád és ezért (is) igénylik a rendszeres karbantartást. A napi rendes használathoz szükséges alapvető karbantartási és kisebb szerelési munkák egy átlagosan felszerelt házi műhelyben elvégezhetők. Csak az fogjon neki, akinek van autószerelési tapasztalata, szerelőaknája, látott már futóművet és autót alulról, motorházat motorral és anélkül! Ezen az oldalon felsorolt alapvető és kissé kényesebb szereléseket mindenki csak saját felelősségére végezze! FONTOS! Fékrendszert, SRS rendszert, légzsákos kormányt, az A oszlop alján rejtőző CEM-et nem buheráljuk, ezeket hagyjuk a hozzáértőknek! Summa summárum, legyünk tisztában „hobbiszerelői” határainkkal, inkább egy ismerős szerelő segítsen!
A négyesek ugyan svéd autók DE! A VIN táblájuk szerint a fapapucsos hollandoknál gyártották és majd az egész akkori Európa hordta bele számolatlanul az alkatrészeket. Csak néhány beszállító: Girling, Lucas, Valeo, ATE, Bosch, Renault, Hella, Dunlop, ja és végül, de nem utolsósorban ott a VOLVO is! A szerelésekhez jó segítséget adnak a portálra is feltöltött eredeti „GreenBook” kötetek. Az alapfogásokat a „Haynes” könyv is eléggé jól bemutatja. Szerelések előtt, alkatrészek beszerzésekor az első és legfontosabb az autó alapinfóinak megismerése: gyártási év, alvázszám, motorszám, terhelhetőség, festék kódja, üléshuzatok színkódja stb. Ezek nagyrészét a VIN plakett tartalmazza, fellelési helye az autó eleje, a motorháztető alatti záróhíd bal oldala (480), illetve a baloldali fényszóróház mögött (440-460), a 480-asnál a hűtő előtti fém összekötő hídon. A fémbe ütött alvázszámot a tűzfal motortér felőli felső részén találjuk. Segít az autónk forgalmija is, ha kéznél van :-)!
Napjainkra a leghasznosabb segítség a youtube-on fellelhető szerelős videók az adott típuscsaládról! Egy Finnországban élő magyar volvósnak, Pistinek hála, készült több ilyen, 440-es szereléséről szóló kisfilm, ezek kerülnek itt megosztásra. Figyelem! Mindenki lehetőségei figyelembevételével fogjon csak neki bizonyos szerelési munkáknak!
I. VOLVO 440 bemutató, használt teszt
II. VOLVO 440, 460, 480 motor problémák és megoldások
III. Vezérléscsere
IV. Csúszik az ékszíj
V. Motormosás
VI. Önindító tisztítás, szénkefe csere
VII. Gyujtókábel csere
VIII. Fűtőradiátor csere
IX. Váltóolaj, amit mindenki elfelejt
X. Hűtőfolyadékcsere
XI. Hibakeresés műszaki előtt
XII. Hátsó lengéscsillapító csere
XIII. Dobfék felújítás
XIV. Olajfolyás
XV. Lambdaszonda csere
XVI. Motorbontás
XVII. Fékfolyadék csere, légtelenítés
A honlapon szereplő anyagok, képek a “Volvo Car Corporation” és a magyarországi Volvo tulajdonosok szellemi tulajdonát képezik!