Nemsoká százéves lesz a VOLVO, amelyet, mint céget, 1927-ben alapította Assar Gabrielsson és Gustaf Larson. Gabrielsson fejében született meg a gondolat, mi lenne, ha megvennék az akkori SKF csapágy gyárat, aminek akkor ő is alkalmazottja volt, mint Gustaf. Ő a számok embere volt inkább, a mérnökember, az autó tervező Gustaf volt. Az első VOLVO autó karosszériaformáit Helmer MasOlle rajzolta meg, az első cégalkalmazott Henry Westerberg volt, szintén tervező, aki a nyitott ÖV4-esek tervezéséért felelt, 55 éven keresztül dolgozott a cégnél! A nők is ott voltak már az első évtizedekben, Lisa Granberg, az első női menedzser, aztán Bo Ekman, ő kapcsolattartó volt a szponzorokkal, a fiatal nemzedékkel az iskolákban, ő alapította a cég „Monitor” című belső újságát, itt dolgozott Monica Hirsch is. A korszerű vezetés és menedzsment képviselője az 1980-as években Kerstin Keen volt. A BM traktorgyár vezetője Kjerstin Hallberg volt az 1970-es években. Végül, de nem utolsóként ki kell emelni még az amerikai VOLVO Car top menedzsmentjében dolgozó Ulla-Britt Frajdin Hellqvistet, ő a kaliforniai Volvo Concept Car Center vezetője volt, valamint környezet és minőségügyi menedzser.



A cég busz és kamion üzletágának vezetője, tervező Sigvard Forsell 1930-tól vett részt a cég életében tervező, vezető és a VOLVO termékpaletta értékesítésében. Az 1970-es nyugdíjba vonulása után még két évtizedig tanácsadóként segítette a cég munkáját. A teher és személygépkocsik biztonságának fokozása, a cég életében kiemelt jelentőséggel bírt. A baleseti helyszínelések és az ütközési tesztek egyik zászlóvivője dr. Hans Norin volt, aki csapatával több mint három évtizeden keresztül több mint 45 ezer baleset adatait rögzítette és dolgozta fel, ezzel nagyban hozzájárult a „VOLVO biztonság mítoszának” a kialakulásához. Itt kell megemlíteni Arne Asberget, aki a személygépkocsik aktív és passzív biztonságáért volt felelős (légzsákok bevezetése, övfeszítők, állítható kormánykerék tb.), később a cég kamion üzletágában a minőségért volt felelős. A hárompontos biztonsági öv atyját is itt kell megemlítenünk, ő Nils Bohlin. Találmánya, amelyet 1959-ben mutatott be egy PV 544-ben, egymillió ember életét mentette meg eddig!


A VOLVO az autó-motorsportban is képviseltette magát, felhasználva a márka számára annak kiemelt marketing értéket. Egyik legeredményesebb gyári versenyzőjük Gunnar Andersson volt, aki 1960-ban megnyerte Argentína Gran Premio díját egy PV volánja mögött, majd 1963-ban az Európai Rally Bajnokság első helyezettje szintén ő lett! De versenyzés mellett később a cég igazi utazó nagykövete, tesztelője lett, az új, sportos, tuningolt típusok bevezetésében, bemutatásában is oroszlánrészt vállalt (140, 240, 343).

Rolf Mellde dolgozott a Saabnál, aztán a VOLVO-nál folytatta, mint ezen svéd autók egyik legelismertebb technikai fejlesztője. Olyan fejlesztések fűződnek a nevéhez, mint a motorok fejlesztése, alternatív üzemanyagok alkalmazása, új anyagok bevezetése, az ABS fékrendszerek, a katalizátor és a VESC bevezetése. Az autóipart évtizedekkel megelőző fejlesztéseket felvonultató LCP projekt vezetője volt, ez meghozta számára a hírnevet is. A „zöld” projektautó építésekor csapata olyan ultrakönnyű anyagokat alkalmazott, mint az alumínium, magnézium, műanyag karosszéria elemek, üzemanyagként használták a repceolajat, napraforgóolajat a gázolaj mellett; 1987-ben vonult vissza, 1994-ben a göteborgi Műszaki Egyetem tiszteletbeli PhD-ja lett. Hasonló gépészetben kiemelkedő mérnök volt Bengt Ohlin is, aki a Bolinder-Munktell traktorok fejlesztésében mélyült el, később ugyanitt a PR területén folytatta. Hobbija és szenvedélye volt a régi gőzösök kutatása, az ezzel foglalkozó múzeumot is ő alapította. Az első svéd gőzös, az „Origin” replikája tervrajzának megalkotása, majd a fizikai kivitelezés is az ő nevéhez fűződik.

Jan Wilsgaard mint dizájner, a személygépkocsik formájának, karosszériáinak megálmodója 40 éven keresztül tervezett. Nevéhez fűződik a Duett, az Amazon, a P1900 és a PV 544-es formavilágának kialakítása. A gömbölyű formák évtizedei után következett a 144-es, a164-es, a 240-es és a 700-as sorozat, de a 850-es vonalait is ő álmodta meg. A tanulmányautók sora (VESC, VCC, New York taxi) is tőle származott. Zsenialitása vitathatatlan, a svéd egyszerű és letisztult formák, arányok megálmodója volt. A teherautó üzletág egyik felfejlesztője, Sten Langenius mérnök és gazdasági szakember az európai piacok után a két amerikai kontinenst hódította meg, sikerrel! A VOLVO teherautók FH sorozatának megalkotója volt, a teherautó üzletág elnöke lett, de később az AB Volvo alelnökeként folytatta, de résztvett a Volvo Penta és A Volvo Aero fejlesztésében is; 1997-ben vonult vissza.


Hans-Olof Olsson 2000-től, a legkényesebb időszakban kellett vezetnie a 27 ezer embert foglalkoztató céget, akkor, amikor a Ford felvásárolta a Volvo személygépkocsi üzletágát. 1966-tól kezdett dolgozni a Volvonál, mint közgazdász, politikatudományok doktori fokozatát is megszerzi, majd az adatfeldolgozás, automatizálás területén is folytat tanulmányokat. Folyamatosan halad előre a céges ranglétrán, mg a 34 éves karrierjének a csúcsára jut 2000-ben, ekkor lesz a Volvo személygépkocsi üzletág elnöke. A nem egyszerű Ford korszakban jelenti ki:

„My task is to steer Volvo Cars towards a stable future with the vision of becoming a topclass brand – and a succesfull one too! Our aim is to be better than Mercedes, BMW and Toyota.”


Az oldalon szereplő szereplő anyagok a “Volvo 1927 – 75 years – 2002 Car Corporation” angol nyelvű, Norden Media kiadó könyvéből származnak