![](http://volvo4xx.hu/wp-content/uploads/2021/02/VOLVO.jpg)
név a latin „volvere=gurulni” szóból eredeztethető. Eleinte a Volvo gyár gördülőcsapágyak gyártásával foglalkozott, a két vállalkozó mérnökember, Gustav Larson és Assar Gabrielsson megvásárolta és autót kezdtek gyártani; 1921-et írtak akkor. Megszületik az ÖV4 és papírra vetik a biztonságról szóló gondolataikat, ami azóta a márka filozófiájává vált.
![](http://volvo4xx.hu/wp-content/uploads/2021/02/volvere_wallpaper-1024x768.jpg)
![](http://volvo4xx.hu/wp-content/uploads/2021/02/assargustaf_motto.jpg)
Nehéz lenne mind felsorolni azokat a biztonsági fejlesztéseket, amiket a márka talált ki és vezetett be. Az egyik legfontosabb találmányuk, a hárompontos biztonsági öv. Bevezetése óta több mint egymillió ember életét mentette meg!
A négyes típusok a klasszikus biztonság filozófia továbbvivői lettek. A biztonsági utascella erősített, a kormányoszlop frontális ütközéskor összecsuklik, vezető oldali légzsákkal szerelt mindhárom típus. Övfeszítővel ellátott fejtámlás biztonsági ülések óvják a bent ülőket. A biztonságos, műanyag üzemanyagtartály a hátsó gyűrődési zóna előtti üléslap alatt, védett zónában található. A 480-as a rövid hátsó túlnyúlása ellenére teljes védelmet ad a hátul ülők számára, a hátsó híd elé helyezett műanyag üzemanyagtank ütközéskor sem sérül. Egy gyári kisfilm és a lenti képes összefoglaló (1, 2) ad rövid áttekintést iránymutató fejlesztéseikről.
![](http://volvo4xx.hu/wp-content/uploads/2021/02/biztonsag_1.jpg)
![](http://volvo4xx.hu/wp-content/uploads/2021/02/biztonsag_2.jpg)
A négyeseknél a hátsó gyűrődési zóna hatékonyságát növeli, az ütközési energia elnyelésével a pótkerék is. Az orrészben a motort is tartó hossznyúlványok több ponton gyengítettek, így ütközéskor ezek tervezetten deformálódnak, roncsolódnak, elnyelve az ütközési energia nagy részét. A bölcsőre rögzített motor ütközéskor lefele mozdul el, a kormányoszlop alsó része a kardáncsuklós megvezetés miatt lefelé hajlik, szakad, beindul az övfeszítő és a légzsák, így védve a vezetőt.
![](http://volvo4xx.hu/wp-content/uploads/2021/02/biztonsag_3.jpg)
![](http://volvo4xx.hu/wp-content/uploads/2021/01/elso_futomu.jpg)
Az aktív védelem eszközei a négy tárcsafékkel szerelt kétkörös, ABS és TRACS-al rendelkező fékrendszer és az 1993 után bevezetett SIPS komplex ütközésvédelmi rendszer. A passzív védelmet az övek becsatolására figyelmeztető fény- és hangjelzés, az átgondolt, ergonómikus műszerfal és kezelőszervei, a kényelmes ülések, az átlagtól jobb hangszigetelés és a frontális, oldalütközések elleni védelem, megerősített tető jelentik.
![](http://volvo4xx.hu/wp-content/uploads/2021/02/kasztni_tetoerositesek.jpg)
![](http://volvo4xx.hu/wp-content/uploads/2021/02/biztons_ajto_460.jpg)
![](http://volvo4xx.hu/wp-content/uploads/2021/02/480_gyurodozona2-1024x608.jpg)
Az utasvédelem egyik kifejezett célcsoportjai a gyerekek. Az ő védelmüket biztosítja a biztonságos kiemelhető és rögzíthető gyári gyerekülés, a hátsó biztonsági üléslap, amelyből két gyerek számára kiemelhető a magasított gyerekülés.
![](http://volvo4xx.hu/wp-content/uploads/2021/02/bizt_gyerekules.png)
A torslandai VOLVO gyár 50 éves története (1967-2014)
A honlapon szereplő anyagok, képek a “Volvo Car Corporation” és a magyarországi Volvo tulajdonosok szellemi tulajdonát képezik!