már nem egy új típuscsalád és ezért (is) erősen igénylik is a rendszeres karbantartást. A napi rendes használathoz szükséges alapvető karbantartási és kisebb szerelési munkák egy átlagosan felszerelt házi műhelyben is elvégezhetőek. Csak az fogjon neki, akinek van autószerelési tapasztalata, egy szerelőaknája, látott már futóművet, autót alulról, motorházat motorral és anélkül! Ezen az oldalon felsorolt alapvető és kissé kényesebb szereléseket mindenki csak saját felelősségére végezze! FONTOS! Fékrendszert, SRS rendszert, légzsákos kormányt, az A oszlop alján rejtőző CEM-et nem buheráljuk, ezeket hagyjuk a hozzáértőknek! Summa summárum, legyünk tisztában “hobbiszerelői” határainkkal, inkább egy jó ismerős szerelő segítsen szakműhelyben, ott tanuljunk, figyeljünk!


A négyesek ugyan svéd autók DE! a VIN táblájuk szerint is a fapapucsos hollandoknál gyártották és majd az egész akkori Európa hordta bele számolatlanul az alkatrészeket. Csak néhány nagy beszállító: Girling, Lucas, Valeo, Bosch, Renault, Hella, Dunlop, ja és persze végül, de nem utolsósorban ott a Volvo is! A szerelésekhez jó segítséget ad a portálra is feltöltött eredeti “GreenBook” kötetek sora. Az alapadatokat és az alapfogásokat a “Haynes” könyv is eléggé jól bemutatja. Szerelések előtt, alkatrészek beszerzésekor az első és legfontosabb kérdés az autó alapinfói: gyártási év, alvázszám, motorszám, terhelhetőség, festék kódja, üléshuzatok színkódja stb. Ezek nagyrészét a VIN plakett tartalmazza, fellelési helye az autó eleje, a motorháztető alatti záróhíd bal oldala (480), illetve a baloldali fényszóróház mögött (440-460). A fémbe ütött alvázszámot a tűzfal motortér felőli felső részén találjuk. Jó segítség az autónk forgalmija is, ha kéznél van :-)!

Katt a képre, a letölthető ppt mindent megmagyaráz!

A honlapon szereplő anyagok, képek a “Volvo Car Corporation” és a magyarországi Volvo tulajdonosok szellemi tulajdonát képezik!