név a latin “volvere=gurulni” szóból eredeztethető. Eleinte a Volvo gyár gördülőcsapágyak gyártásával foglalkozott, a két vállalkozó mérnökember, Gustav Larson és Assar Gabrielsson megvásárolta és autót kezdtek gyártani; 1921-et írtak akkor. Megszületik az ÖV4 és papírra vetik a biztonságról szóló gondolataikat, ami azóta a márka filozófiájává vált.

“A gépkocsikat emberek vezetik. Ezért mindennél, amit a Volvónál csinálunk, csakis a biztonság lehet a legfontosabb dolog.”

Nehéz lenne mind felsorolni azokat a biztonsági fejlesztéseket, amiket a márka talált ki és vezetett be. Az egyik legfontosabb találmányuk, a hárompontos biztonsági öv. Bevezetése óta több mint egymillió ember életét mentette meg!

A négyes típusok a klasszikus biztonság filozófia továbbvivői lettek. A biztonsági utascella erősített, a kormányoszlop frontális ütközéskor összecsuklik, vezető oldali légzsákkal szerelt mindhárom típus. Övfeszítővel ellátott fejtámlás biztonsági ülések óvják a bent ülőket. A biztonságos, műanyag üzemanyagtartály a hátsó gyűrődési zóna előtti üléslap alatt, védett zónában található. A 480-as a rövid hátsó túlnyúlása ellenére teljes védelmet ad a hátul ülők számára, a hátsó híd elé helyezett műanyag üzemanyagtank ütközéskor sem sérül. Egy gyári kisfilm és a lenti képes összefoglaló (1, 2) ad rövid áttekintést iránymutató fejlesztéseikről.



A hátsó gyűrődési zóna hatékonyságát növeli, az ütközési energia elnyelésével a pótkerék is. Az orrészben a motort is tartó hossznyúlványok több ponton gyengítettek, így ütközéskor ezek tervezetten deformálódnak, elnyelve az ütközési energia nagy részét. A bölcsőre rögzített motor ütközéskor lefele mozdul el, a kormányoszlop alsó része a kardáncsuklós megvezetés miatt lefelé hajlik, szakad, így védve a vezetőt.

Az aktív védelem eszközei a négy tárcsafékkel szerelt kétkörös, ABS és TRACS-al rendelkező fékrendszer, az 1993 után bevezetett SIPS komplex ütközésvédelmi rendszer. A passzív védelmet az övek becsatolására figyelmeztető fény- és hangjelzés, az átgondolt, ergonómikus műszerfal és kezelőszervei, a kényelmes ülések, az átlagtól jobb hangszigetelés és a frontális, oldalütközések elleni védelem, megerősített tető jelentik.

Az utasvédelem egyik kifejezett célcsoportjai a gyerekek. Az ő védelmüket biztosítja a biztonságos kiemelhető és rögzíthető gyári gyerekülés, a hátsó biztonsági üléslap, amelyből két gyerek számára kiemelhető a magasított gyerekülés.


A honlapon szereplő anyagok, képek a “Volvo Car Corporation” és a magyarországi Volvo tulajdonosok szellemi tulajdonát képezik!