Üdvözlet 2021-ben a régi új volvo4xx.hu portálomon!

8 Comments

  • Peter the repeater

    Üdv!
    Autóvásárlás előtt állok és olyan kérdésem lenne hozzátok, hogy mennyire éri meg, illetve szabad-e szerintetek Volvo 460-ast venni napi használatra?

    • Szia Peti! Tavaly adtam el a 15 évig használt 460-asomat, egy 960-as vétele miatt. Nagyon szerettük, remek autónak tartom, de jó állapotút szabad csak venni, sok a leharcolt darab. Magyarul, 350-400 ezer körülit nézz csak meg! Van egy 480-asom is, azt 2007 óta napi szinten használom, semmi panaszom rá, a szokásos karbantartást nem szabad kihagyni és akkor megbízható.

    • Széll Máté

      Szia Peter!

      Napi használatban van nálam fél éve a 92-es 460. Használt és öreg autót vettem, úgy is álltam hozzá. 480 ezerért volt meghirdetve, összebarátkoztunk a tulajjal, végül 390-ért hoztam el. Menet közben érezhető volt, hogy kotyognak a gömbfejek, bal lámpán az állító törött volt, lökhárító alig látható helyen törött, antenna nem megy, stb. Hihetetlenül kevés, de felületi rozsda, 219 ezer kilométer, nem tudtam ott hagyni.
      Amit azóta csináltam vele, mert muszáj volt/illett:
      – generátor meghalt, fejújítás: 25000
      – olajcsere, szűrő, új leeresztő csavar + tömítés: 15000
      – gyári kupak a hűtőfolyadék tartályra – szervó kupak volt rajta (?): ajándékba kaptam, autodocon: 1400
      – recsegett a rückwärts, nehezen vette az egyest, kettest, csak állítani kellett a kuplungon: nem kértek érte semmit, azóta egyszer kellett utánállítani
      Amit azóta csináltam vele, mert nem árt:
      – új rotor, gyújtássapka, gyújtás kábel, gyertyák: 18000
      – új akkumulátor: 20000
      – új termosztát pihen a polcon: 4000
      – 1 kürt hiányzott, nem sokára pótlom: 4000
      Ami kellene, de nehéz beszerezni:
      – bal tükörburkolat
      – alapjárati motor
      – gyári teleszkópos antenna (találtam alternatívát 10 ezerért)
      – ködlámpák (aranyár)
      – komplett, hibátlan első lámpák
      – fehér géptető, vagy kikalapáltatni, ami most van

      Összességében imádom. Kisebb dolgokat simán meg tudok magamnak csinálni rajta, kényelmes, csöndes és még az illata is jó. Megeszi a magáét, nem félek vele előzni és még sehol nem hagyott ott.

      • Péter, a 460-asom eladása után elég sok, évek alatt összegyűlt alkatrészem megmaradt, ha érdekelnek, keress. Tükreim is vannak, a phase 2-es, gömbölyített változat. Lámpatörlő szett is emlékeim szerint. Első, hátsó ajtók (egy 1995-ös német rendszámos kék 440-esről), lemezfelnik, egy eredeti, remek állapotú, nem javított CETUS gyári könnyűfém felniszett, sötöbö…

        Szerelhető és szerethető vas a négyes sorozat. Kevés maradt mára, valamikor középkategóriába sorolt autó volt. Nemsoká a jobb állapotúak elérik a veteránkort, jöhet az OT rendszám.

  • VR

    Sziasztok!
    Régi 480 Turbo tulaj vagyok, töretlenül imádom a gépet! Egy kérdés motoszkál már a fejemben egy ideje: van lehetőség szerintetek plazma műszerfalvilágításra cserélni a meglévő gyári órákat? Bevallom, egy jól eltalált színkombinációval nagyon tetszene, és ezt a tuningot bevállalnám, még akkor is, ha így nem lenne teljesen gyári az autó. Konkrétan ez a színkombináció tetszene (rögtön az első kép):
    https://www.google.hu/search?q=volvo+480+dashboard+plasma&sxsrf=AOaemvJLllnm5XZfSYR7T90MMUc7V7yOrQ%3A1630959501102&source=hp&ei=jXc2Ycf5A96K4-EP0c2MmAY&iflsig=ALs-wAMAAAAAYTaFneA-dHAkZOnX-P-_UrNFn6vtlMF9&oq=volvo&gs_lcp=Cgdnd3Mtd2l6EAMYADIECCMQJzIECCMQJzIECCMQJzIOCC4QgAQQsQMQxwEQ0QMyCAgAEIAEELEDMggIABCABBCxAzIICAAQgAQQsQMyCAgAEIAEELEDMggIABCABBCxAzIICAAQsQMQgwE6CAguELEDEIMBOhEILhCABBCxAxCDARDHARCjAjoLCAAQgAQQsQMQgwE6CwguEIAEELEDEIMBOg4ILhCABBCxAxDHARCvAToECAAQQzoNCC4QsQMQxwEQ0QMQQzoECAAQA1DJAliVCGCvDmgAcAB4AIABswGIAbMGkgEDMC41mAEAoAEB&sclient=gws-wiz

    Tud valaki segíteni? Hol lehet ilyet kapni? Ki vállalná a beszerelést? Köszi előre is a választ, sziasztok!

    • Szia! Jól néz ki a linkelt szín, ismerem is a fotót. Őszintén, kishazánkban nem tudom ki volna erre az átalakításra alkalmas, elsőre ajánlom Gyöngyösi Andrást, az fb-n megtalálod! Ő villamossági dolgokban (is) otthon van, nem utolsósorban szereli a négyeseket, neki is van egy 480-asa, de az is lehet, hogy ismered ;-).

      • VR

        Persze hogy ismerem, Czimbi, köszönöm a választ! Amúgy is akartam konzultálni vele egy szerintem tavasszal esedékes olajcsere miatt, megejtem ezt is! Jó kis projekt lenne, hátha pár 4xx-es Volvós érdekelne a dolog.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük